piątek, 1 lutego 2013

Babka cytrynowa

Pyszne ciasto do kawy,szybkie i smaczne podpatrzone tutaj
Polecam

SKŁADNIKI:

4 jajka
1 szklanka cukru
1 szklanka mąki pszennej – dałam tortową
0,5 szklanki mąki ziemniaczanej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
20 dkg.margaryny
1 duża cytryna
masło i bułka tarta do przygotowania foremki
cukier puder do posypania

 WYKONANIE:

Margarynę rozpuściłam w rondelku i odstawiłam do wystudzenia. Obie mąki przesiałam z proszkiem do pieczenia. Cytrynę dokładnie wyszorowałam i sparzyłam wrzącą wodą. Na tarce o drobnych oczkach otarłam skórkę i wycisnęłam sok.
Całe jajka ubiłam z cukrem na puszystą masę, ubijając, partiami dodałam najpierw przesiane z proszkiem mąki, następnie przestygnięty tłuszcz, oraz sok i skórkę z cytryny. Miksowałam jeszcze chwilę do połączenia składników.
Tortownicę o średnicy 26 cm z wkładem kominowym wysmarowałam masłem i wysypałam bułką tartą. Masę przełożyłam do tortownicy, wstawiłam do nagrzanego piekarnika. Piekłam ok. 45 minut w temperaturze 165 stopni z termo obiegiem.
Wystudziłam na kratce kuchennej, posypałam cukrem pudrem.


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz