poniedziałek, 18 marca 2013

Pizza

Witam
Na sobotnią kolację zrobiłam długo wyczekiwaną pizze.Przepis na ciasto jest mojej kuzynki Ani i jak narazie nie trafiłam na lepszy!!!!
Polecam!!!

SKŁADNIKI na CIASTO:
zaczyn:
10 dkg.drożdzy
1 łyżka cukru
1/2 szklanki ciepłego mleka
2 łyżki maki pszennej
1 łyżka przegotowanej wody

ciasto:
3 szklanki mąki pszennej
3 jajka
3 łyżki oleju

DODATKI:
1 kg.pieczarek
2 cebule
1 łyżka masłą
1 słoiczek koncentratu pomidorowego
2 ząbki czosnku
20 dkg.salami peperoni
40 dkg.sera żółtego tartego
oliwki czarne
bazylia
oregano
zioła prowansalskie
vegeta

WYKONANIE:
Składniki na zaczyn mieszamy w dużym kubku i odstawiamy (do ruszenia)
Mąkę,jajka,olej oraz zaczyn mieszamy i wyrabiamy gładkie ciasto(musi odchodzić od ręki)odstawiamy do wyrośnięcia na około 30 min.
Po wyrośnięciu ciasta dzielimy porcje zależne od blaszek jakie posiadamy.
U mnie to tortownica 28cm i blaszka 37cmx43cm.
Koncentrat pomidorowy przekładamy do garnka i dolewamy połowę słoiczka wody dodajemy czosnek oraz zioła prowansalskie i bazylie,mieszamy nie gotujemy!
Pieczarki obieramy i kroimy na plastry,cebulę w grubą kostkę i podduszamy na maśle.
Oliwki kroimy w plasterki.
Na ciasto wykładamy kolejno sos,pieczarki,szalami,oregano,oliwki i posypujemy startym serem.
Wsadzamy do nagrzanego do 180'C piekarnika i pieczemy około 20-25min.
Oczywiście dodatki mogą być dowolne Ja podałam przepis na pizze jaką moja rodzinka lubi najbardziej.
Smacznego!!!!





1 komentarz: