sobota, 19 stycznia 2013

Ciasto styropian

Dziś ciasto z przepisu podpatrzonego u justka2712tutaj zaciekawiła mnie nazwa "sernik bez sera"i postanowiłam go wypróbować.Ciacho wyszło pyszne Polecam!!!

 SKŁADNIKI ciasto: 

3 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru pudru 
5 żółtek 
2 łyżeczki proszku do pieczenia
250 g masła lub margaryny 
powidła lub inny, najlepiej kwaśny dżem ( u mnie z czarnej porzeczki )

Masa śmietanowa:

 1 litr śmietany 18%
20 dag wiórków kokosowych 
5 białek1 szklanka cukru
2 łyżki mąki ziemniaczanej 
2 budynie śmietankowe

WYKONANIE:
 Z podanych składników zagnieść ciasto i podzielić na 2 części. Jedną część wyłożyć na spód blaszki i posmarować powidłami. Drugą włożyć do zamrażarki.

Białka ubić z cukrem, dodać śmietanę oraz pozostałe składniki i wymieszać. Wyłożyć na posmarowane powidłami ciasto. Na wierzch zetrzeć (rozdrobnić palcami) drugą część ciasta.
Piec około 50 minut w 180 st. C.Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Styropian nie kojarzy mi się za smacznie, ale po przeczytaniu przepisu nabrałąm na nie ochoty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Choć nazwa 'styropian' może nie brzmi zachęcająco, to 'sernik bez sera' już intrygująco ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. O styropianie słyszałam wiele, ale dotąd jeszcze nie przetestowałam. W Twoim wydaniu prezentuje sie bardzo smakowicie. Ciekawy przepis.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kasiu, pięknie Ci wyszedł!:) Dziękuję za skorzystanie z przepisu i cieszę się, że "sernik bez sera" smakował:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń