niedziela, 13 stycznia 2013

Ciasto z coca-colą

Zapraszam na niedzielne ciacho z colą.Przepisy podpatrzony tutaj
Polecam ciasto jest pyszne wilgotne i puszyste zarazem po prostu bomba
W przepisie powinna być polewa ale niestety moje ciasto już nie doczekało polewy,ponieważ zostało zjedzone

SKŁADNIKI: 
  25dkg.mąki pszennej
  2 łyżeczki proszku do pieczenia
  30 dkg cukru kryształu
  3czubate łyżki gorzkiego kakao
  szczypta soli
  1 opakowanie cukru wanilinowego

25 dkg masła

200 ml coca-coli
75 ml mleka
2 jajka


 Polewa:
 1czekolada mleczna lub gorzka albo inna jaka lubisz
  2-3 łyżki śmietanki 30%


WYKONANIE:
 
W jednej misce wymieszać mąkę, proszek do pieczenia, cukier, kakao, sól i cukier wanilinowy. Do drugiej miski wbić jajka, dobrze je roztrzepać, potem dodać mleko, roztopione i wystudzone masło oraz coca-colę, wymieszać.
Mokre składniki wlać do suchych i delikatnie, ale dokładnie wymieszać łyżką.
Tortownicę o średnicy 24 cm wysmarować masłem i wysypać bułką tartą. Przygotowaną masę wylać do tortownicy i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180ºC. Piec 40-50 minut. Wyjąć i zostawić do ostygnięcia.

Przygotować polewę: czekoladę połamać i stopić w kąpieli wodnej. Dodać śmietanę, dokładnie wymieszać. Gorącą polewę wylać na ciasto, odstawić do zastygnięcia.



 

1 komentarz:

  1. Ja również wypróbowałam i zdecydowanie polecam. No i nie dziwi mnie fakt, że ciasto nie doczekało się polewy hehe.

    OdpowiedzUsuń