poniedziałek, 21 stycznia 2013

Tort MONSTER HIGH

Na 12 urodziny bratanicy mojego męża upiekłam tort  z dwiema masami śmietankowa i cappuccino.
Jak wiadomo tort jest najważniejszy na urodzinowym przyjęciu a zwłaszcza jak ciocia się postarała i dekoracją był opłatek jadalny z motywem Monster High,jubilatka była w siódmym niebie z powodu wyglądu torta jak i mam nadzięję smaku :)
Zobaczcie jak wyglądał torcik

SKŁADNIKI: biszkopt duży (tortownica średnica 26cm)
8 jajek
tyle ile ważą jajka tyle mąki pszennej i cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Masa:
4 i 1/2 szklanki mleka
3 budynie śmietankowe(bez cukru)
1i1/2 szklanki cukru
40dkg.masła miękkiego
3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
5 łyżek wrzątku

WYKONANIE:
Biszkopt
Jajka ucieramy z cukrem na puch mikserem,jak masa jajeczna będzie już prawie biała dodajemy po łyżce mąki wymieszanej z proszkiem do pieczenia i mieszamy drewnianą łyżką w jedną stronę!!
Ciasto wlewamy do nasmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą tortownicy
Pieczemy w 150'C (piekarnik ustawić na pieczenie samego dołu)jak biszkopt wyrośnie wtedy zwiększamy temperaturę na 180'C i włączamy termoobieg.Pieczemy około 1 godz.ale najlepiej do suchego patyczka.
Po ostudzeniu przekrawamy na trzy blaty i pączujemy wedle uznania
Ja zrobiłam sobie wodę z olejkiem waniliowym i łyżeczką cukru

Masa:
3 szklanki mleka gotujemy z cukrem w reszcie mleka rozmieszajmy budynie i ugotujmy.Ostudzić.
Kawę zalać 5 łyżkami wrzątku i ostudzić
Masło utrzeć mikserem dodając po łyżce budyniu,podzielić masę na pół i do jednej części dodać ostudzoną kawę.
Napączowane blaty przełożyć masami i ładnie wykończyć tort do okoła pozostałą masą,wsadzić na noc do lodówki.
Udekorować wedle uznania i pomysłowości
Smacznego!!








3 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Obrazek to jadalny opłatek,który kupiłam w sklepie z akcesoriami cukierniczymi ale można też taki zamówić na allegro.

      Usuń